poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Przyjaźń damsko-męska

Przyjaźń kobiety i mężczyzny - stereotyp czy prawda?

Jak myślicie, czy przyjaźń może nawiązać się między osobnikami płci przeciwnej? Jedni twierdzą, że tak, inni natomiast, że nie. Po której stronie jest racja? Otóż obie strony mają słuszność. Zacznijmy od tych, którzy twierdzą, że owa przyjaźń ma miejsce. Powiem na swoim własnym przykładzie. Jak zapewne czytaliście moje poprzednie posty, wspominałem o Kasi. Jednak nie tylko o nią chodzi. Mam również kilka innych przyjaciółek, myślę że najlepszych. Natalię, z którą uczęszczałem na jazdy konne. Chyba ta forma sportu sprawiła, że zostaliśmy przyjaciółmi. Praca przy koniach, jazdy w terenie, pomaganie sobie nawzajem bardzo nas zbliżyło do siebie. Również Lidka i Madzia razem z nami uczęszczały na te zajęcia. Zawiązaliśmy trwałą więź. Trzymamy się razem dość duży kawałek czasu, bo praktycznie od samego początku szkoły podstawowej. Niektórzy myślą, że z przyjaźni może wyrosnąć coś więcej. Owszem może, ale nie musi. Nam jest dobrze tak jak jest i nie chcemy tego za nic w świecie zmienić. Teraz opowiem się za grupą osób, które twierdzą że to stereotyp. Mogą mieć rację, biorąc pod uwagę związki. Na przykład jeśli dany związek lgnie ku końcowi, to nie zawsze po takim związku (najprawdopodobniej bardzo burzliwym) pozostanie więź przyjaźń, gdyż mamy się zazwyczaj niemiłosiernie dosyć i skaczemy sobie do gardeł. Zdarzają się oczywiście skrajne przypadki gdzie "po porozumieniu obydwu stron" pozostaje nawiązana przyjaźń między byłymi partnerami życiowymi. To już zależy od nas samych, jak będziemy się nawzajem traktować. Ja osobiście nie doświadczyłem przyjaźni po skończonym związku z moją partnerką. Dlatego jeśli ma to być przyjaźń, to musi być prawdziwa, szczera, od serca. Bez zbytniego angażowania się, bo możemy stracić to, co było dla nas najcenniejsze. To, na co pracowaliśmy latami a w mgnieniu oka może przerodzić się w pył. Nie życzę tego nikomu. Weźcie sobie moją wypowiedź do serca.

Dziękuję, pozdrawiam ~ Kuba.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz